BAUHAUS fortsätter att engagera sig inom svensk vintersport och inleder nu ett samarbete med längdskidlandslaget.

 

Sedan tidigare sponsrar byggjätten bland annat längdstjärnan Marcus Hellner, Svenska Ishockeyförbundet, Svenska Friidrottsförbundet, det alpina landslaget och var dessutom partner under skid-VM i Lahtis 2017.

BAUHAUS bedriver en storsatsning på svensk idrott och utökar nu sitt engagemang inom vintersport genom ett samarbete med det framgångsrika längdskidlandslaget. Ett samarbete som sträcker sig över de kommande tre åren.
– Som ett ytterligare led i vår satsning på svensk vintersport går vi nu in som sponsor av längdskidlandslaget. Det känns väldigt spännande att få jobba med ett av Sveriges mest framgångsrika och jämställda landslag, med medaljhopp på både dam- och herrsidan, och vi ser storögt fram emot prestationerna i OS 2018, säger Johan Saxne, marknadschef på BAUHAUS Sverige.

BAUHAUS har som ambition att vara med och bygga idrottssverige från gräsrots- till elitnivå. Svenska Skidförbundet och längdskidlandslaget, som har haft en historisk säsong med rekordmånga pallplatser i världscupen, ser fram emot att byggvaruhuskedjan nu utvidgar sin satsning på längdsidan.
– Vi är väldigt glada över att BAUHAUS väljer att satsa på längdskidåkning. Vi ser fram emot ett givande samarbete med ett engagerat företag som vi vet har ett brinnande idrottsintresse. Våra sponsorer är generellt väldigt aktiva i sitt sponsorskap och där kommer BAUHAUS passa väl in, säger Johan Sares, längdchef på Svenska Skidförbundet.

Kommentera